§1 PRZEDMIOT REGULAMINU
1. Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Hotelu i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez podpisanie karty meldunkowej, jak również poprzez dokonanie rezerwacji lub zapłatę zaliczki lub całej należności za pobyt w hotelu. Dokonując ww. czynności, Gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu.
2. Regulamin obowiązuję wszystkich gości przebywających na terenie Hotelu Pałac Poledno.
3. Regulamin jest dostępny w Recepcji hotelowej oraz na stronie Hotelu www.poledno.pl .
§2 DOBA HOTELOWA
1. Pokój hotelowy jest wynajmowany na doby hotelowe.
2. Doba hotelowa trwa od godz. 15.00 w dniu przyjazdu do godz. 11.00 dnia następnego.
3. Jeśli gość nie określi czasu pobytu wynajmując pokój przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę.
4. Życzenie o przedłużenie doby hotelowej, Gość powinien zgłosić w Recepcji do godz. 9.00 dnia, w którym upływa termin wynajmu pokoju.
5. Hotel uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę posiadanych możliwości. Hotel może nie uwzględnić przedłużenia pobytu w przypadku wykorzystania wszystkich miejsc noclegowych (pokoi) lub w przypadku gości nieprzestrzegających Regulaminu.
§3 REZERWACJA I MELDUNEK
1. Podstawą do zameldowania gościa jest okazanie pracownikowi dokumentu tożsamości ze zdjęciem oraz podpisaniem karty meldunkowej.
2. Gość hotelowy nie może przekazać pokoju innym osobom, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
3. Osoby niezameldowane w Hotelu mogą gościnnie przebywać w pokoju hotelowym od godz. 7.00 do godz. 22.00. Po godz. 22.00 istnieję obowiązek meldowania dodatkowych osób przebywających z gośćmi w pokoju.
4. Hotel może odmówić przyjęcia gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin, w szczególności poprzez wyrządzeniu szkody na mieniu hotelowym lub mieniu gości, szkody na osobie gościa, pracowników hotelu, lub innych osobach przebywających w hotelu.
5. Rezerwacja nosi miano gwarantowanej, jeżeli zostanie dokonana przedpłata w wysokości 30% wartości w terminie 7 dni od dnia złożenia rezerwacji. Brak zaliczki może skutkować anulowaniem rezerwacji.
6. W związku z posiadaniem Procedur Ochrony Dzieci, Pałac Poledno wymaga, aby gość przebywający w obiekcie z dzieckiem posiadał dokument, który wykaże, że jest on osobą dorosłą mającą prawo do sprawowania opieki nad dzieckiem (np. dokument tożsamości dziecka wskazujący na pokrewieństwo, akt stanu cywilnego, orzeczenie sądu, zgoda notarialna rodzica na podróżowanie danej osoby z dzieckiem lub zgoda podpisana przez rodzica dziecka wraz ze wskazaniem danych dziecka, adresu jego zamieszkania, kontaktem telefonicznym do rodzica i numerem dokumentu tożsamości/numerem PESEL osoby, której rodzic powierzył opiekę nad dzieckiem). W przypadku odmowy podania danych dziecka obiekt ma prawo odmówić zameldowania Gości w hotelu. Rodzice są zobligowani do przygotowania dokumentu, który poświadcza, że wydają oni zgodę na podróżowanie ich dziecka z osobą nie będącą jego prawnym opiekunem. Brak jakichkolwiek danych na temat jego powiązania z dzieckiem, z którym się melduje w obiekcie, nie jest prawidłowy/oczywisty. Stanowi to również argument dla pracownika do zadawania dalszych pytań służących ustaleniu, czy w tej sytuacji nie dochodzi do krzywdzenia dziecka. Obiekt posiada wzór takiego oświadczenia i informuje klientów o tym, że dokument taki jest wymagany w przypadku gdy goście meldują się z dziećmi, których nie są rodzicami/prawnymi opiekunami.
6. Za zgubienie bądź zniszczenie karty (klucz) do pokoju gość zostanie obciążony kwotą 20zł (za każdą kartę).
§4 USŁUGI
1. Hotel świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług, gość jest proszony o niezwłoczne zgłaszanie ich w recepcji, co umożliwi pracownikom niezwłoczną reakcję i poprawę standardu świadczonych usług.
2. Hotel ma obowiązek zapewnić gościom:
– warunki do pełnego i nieskrępowanego wypoczynku,
– bezpieczeństwo pobytu, w tym bezpieczeństwo zachowania tajemnicy i informacji o gościu,
– profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie wszystkich usług świadczonych w hotelu,
– sprzątanie pokoju i wykonywanie niezbędnych napraw urządzeń podczas nieobecności gościa a w jego obecności wtedy kiedy wyrazi takie życzenie,
– sprawny pod względem technicznym pokój; w przypadku wystąpienia usterek, które nie będą mogły być usunięte, Hotel dołoży starań, aby w miarę posiadanych możliwości zamienić pokój lub w inny sposób załagodzić niedogodności.
3. DODATKOWO NA ŻYCZENIE GOŚCIA HOTEL ŚWIADCZY NIEODPŁATNIE NASTĘPUJĄCE USŁUGI:
– udzielanie informacji związanych z pobytem i podróżą,
– budzenie o wyznaczonej godzinie,
– przechowywanie bagażu (Hotel może odmówić przyjęcia bagażu na przechowanie w terminach innych niż daty pobytu gościa oraz rzeczy niemających cech bagażu osobistego), chyba że sprzeciwiają się temu obowiązujące przepisy prawa.
– przechowywanie pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną ma miejsce w sejfie pokojowym.
§5 ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCI
1. Dzieci poniżej dwunastego roku życia powinny znajdować się na terenie Hotelu pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w wyniku działania dzieci.
2. Gość hotelowy ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia wyposażenia i urządzeń technicznych Hotelu powstałych z jego winy lub winy odwiedzających go osób.
3. W przypadku naruszenia regulaminu, Hotel może odmówić świadczenia usług osobie która je narusza. Osoba taka jest zobowiązana do niezwłocznego zastosowania się do żądań Hotelu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia Hotelu.
4. Każdorazowo gość opuszczając pokój ze względów bezpieczeństwa powinien zakręcić krany, zamknąć drzwi.
5. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używania w pokojach grzałek, żelazek elektrycznych i innych podobnych urządzeń niestanowiących wyposażenia hotelowego.
6. Na terenie całego obiektu obowiązuję całkowity zakaz palenia z wyjątkiem miejsc do tego wyznaczonych.
7. Przy wypożyczeniu przez Gościa szlafroka hotelowego naliczona zostaje kaucja w wysokości 50 zł/sztuka, która zostanie zwrócona przy zwrocie szlafroka w Recepcji Głównej hotelu podczas wymeldowania. W przypadku zaginięcia lub zniszczenia szlafroka kaucja nie podlega zwrotowi.
§6 ODPOWIEDZIALNOŚĆ HOTELU
1. Hotel ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z jego usług w zakresie określonym przepisami kodeksu cywilnego.
2. Gość powinien zawiadomić recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
3. Hotel odpowiada z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną wyłącznie jeśli przedmioty te zostały oddane na przechowanie do depozytu hotelowego.
4. Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia do depozytu hotelowego przedmiotów o dużej wartości, znacznych kwot pieniężnych, przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu oraz przedmiotów wielkogabarytowych, których nie można umieścić w depozycie.
5. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie samochodu lub innego pojazdu należącego do gościa, przedmiotów w nim pozostawionych oraz żywych zwierząt niezależnie od tego czy pojazdy te zostały zaparkowane na terenie Hotelu lub poza nim.
6. Hotel posiada ubezpieczenie OC na parkingu dla pojazdów z niego korzystających. Należy podczas zameldowania się w Hotelu należy podać nr rejestracyjny pojazdu aby skorzystać z tego ubezpieczenia.
§7 CISZA NOCNA
1. W hotelu obowiązuje zachowanie ciszy od godz. 22.00 do godz. 7.00.
2. Zachowanie gości i osób korzystających z usług Hotelu nie powinno zakłócać spokojnego pobytu innych gości. Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza tę zasadę.
§8 ZAKAZ PALENIA TYTONIU I WYROBÓW TYTONIOWYCH W HOTELU
Informujemy, że z dniem 15 listopada 2010 roku, zgodnie z ustawą z dnia 8 kwietnia 2010 roku o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 81, poz.529)-jesteśmy zobowiązani do wprowadzenia zakazu palenia na terenie hotelu w miejscach do tego niewyznaczonych, zgodnie z art.13.2 wyżej wymienionej ustawy złamanie zakazu podlega karze grzywny. Złamanie zakazu palenia papierosów i wyrobów tytoniowych w pokoju i łazience hotelowej spowoduje obciążenia gościa hotelowego grzywną w wysokości 1000 zł na poczet dearomatyzacji pomieszczeń. Z góry przepraszamy za ewentualne niedogodności.
§9 ZWROT RZECZY POZOSTAWIONYCH
1. 1. Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego gościa będą odesłane na wskazany przez gościa adres na jego koszt. W przypadku nieotrzymania od gościa dyspozycji odesłania pozostawionych rzeczy, Hotel przechowa powyższe przedmioty przez okres trzech miesięcy. Artykuły spożywcze nie będą przechowywane.
§10 REKLAMACJE
1. Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług.
2. Wszelkie reklamacje przyjmuje recepcja.
3. Reklamacja powinna być złożona niezwłocznie po zauważeniu uchybień w standardzie świadczonych usług.
§11 POSTANOWIENIA DODATKOWE
1.Hotel nie akceptuje obecności zwierząt.
2. W pokojach hotelowych nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych, broni i amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych i iluminacyjnych.
3. Zabrania się prowadzenia na terenie Hotelu akwizycji i sprzedaży obnośnej.
4. Gościom nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian w pokojach hotelowych i ich wyposażeniu, poza nieznacznymi przestawieniem mebli i wyposażenia, nienaruszającym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa korzystania.
5. Zabrania się nadmiernego hałasowania na terenie Hotelu, powodowania nieprzyjemnych zapachów, ani innych rzeczy które przeszkadzają, szkodzą czy irytują pozostałych gości Hotelu.
6. ze względu na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników obiektu, obsługa może żądać dostępu do pokoju w każdej sytuacji, która będzie tego wymagała.
7. Gość wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (Dz.U. Z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami) przez Hotel Pałac Poledno sp. z o. o. z siedzibą w Poledno 2, 86-122 Bukowiec, dla potrzeb do realizacji pobytu gościa w hotelu, korzystania przez gościa z pozostałych usług świadczonych przez Hotel.
OCHRONA MAŁOLETNICH W HOTELU
Mając na uwadze treść wytycznych Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie biznesu i praw człowieka, uznając istotną rolę biznesu w zapewnieniu poszanowania praw dzieci, w szczególności prawa do ochrony ich godności i wolności od wszelkich form krzywdzenia, Pałac Poledno przyjmuje niniejszy dokument jako wzór zasad i procedur w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w obiekcie dzieje się krzywda oraz zapobiegania takim zagrożeniom.
Politykę ochrony dzieci w naszym obiekcie będziemy realizować poprzez niniejsze zasady:
1. Pałac Poledno prowadzi swoją działalność operacyjną z najwyższym poszanowaniem praw człowieka, w szczególności praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie.
2. Pałac Poledno uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowaniu pożądanych postaw społecznych.
3. Pałac Poledno w szczególności podkreśla istotność prawnego i społecznego obowiązku zawiadamiania organów ścigania o każdym przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę dzieci i zobowiązuje się szkolić swój personel w tym zakresie.
4. Pałac Poledno zobowiązuje się edukować personel na temat okoliczności wskazujących, że dziecko przebywające w obiekcie może być krzywdzone oraz w zakresie sposobów szybkiego i odpowiedniego reagowania na takie sytuacje.
Jedną z form skutecznego zapobiegania krzywdzeniu dzieci jest identyfikacja dziecka przebywającego w obiekcie i jego/jej relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie. Personel podejmuje wszelkie możliwe kroki zmierzające do przeprowadzenia identyfikacji dziecka i jego relacji z osobą dorosłą, z którą znajduje się w obiekcie.
Życzymy miłego pobytu w naszym Hotelu.